arrow_drop_up arrow_drop_down

Verkooptraining Adviserend Verkopen

Betere salesresultaten zonder te pushen

Op welke data kan ik deze training volgen?


7700+
Professionals getraind en gecoacht
9,3 

Klant beoordeling

15 jaar+
Praktijk ervaring in alle branches

Leer adviserend verkopen door psychologische inzichten en commerciële gespreksvaardigheden

Tijdens een verkoopgesprek zijn expertise en kennis tegenwoordig niet meer voldoende. Je zult relaties moeten bouwen en onderhouden. Verbinden, beïnvloeden, onderhandelen en helpen beslissen. Hiervoor zijn zelfkennis, commercialiteit en uitstekende soft-skills een vereiste. Met deze verkooptraining voor professionals ‘adviserend verkopen’ leer je op een natuurlijke en overtuigende wijze verkoopgesprekken voeren. Je ontwikkelt jezelf als volwaardig sparringpartner en adviseert de klant bij het maken van de juiste beslissing.


  •   2-daagse praktische verkooptraining voor accountmanagers en consultants
  •   Leer psychologische processen te herkennen en overtuig zonder te pushen
  •   Krijg persoonlijke feedback en praktische tips om jouw verkoopgedrag te verbeteren

Verkooptraining voor sales professionals

Deze 2-daagse training is ontwikkeld voor consultants en accountmanagers met minimaal 3 jaar praktijkervaring.


Je wilt weten hoe het psychologische verkoopproces werkt en hoe je het gesprek kunt sturen.


Leer commercieel onderhandelen dat voor jou en je klant resulteert in een win-win.

Commercieel onderhandelen in de praktijk

In jouw rol als consultant, accountmanager of sales representative krijg je te maken met klantsituaties die soms moeizaam verlopen.


De klant of prospect is bijvoorbeeld onduidelijk waardoor een verkoopgesprek stilvalt. Of jouw enthousiasme neemt de overhand waardoor je niet goed luistert en voorbijgaat aan het klantprobleem.


Deze training helpt je om verborgen wensen en gedrag van je klant te herkennen en hier met effectieve vragen en het juiste advies op te reageren. Herken jij je in deze situaties en wil jij je hierin verbeteren? Dan is deze open Verkooptraining Adviserend verkopen voor jou.

Herken jij deze verkoopsituaties? 

Dominante klant

Je klant is kort van stof, lijkt de regie te willen houden en je niet serieus te nemen. Jij voelt je 'klein' en hebt moeite om goed in je gesprek te komen en je advies over te brengen

Stroeve gesprekken

Jouw vragen en ideeën lijken niet aan te komen. Je klant lijkt een andere taal te spreken en je vindt het lastig om aansluiting te vinden en vertrouwen te krijgen

Jezelf niet zijn

Tijdens je gesprek merk je dat je niet lekker uit de verf komt. Je zegt dingen die je anders niet zou hebben gezegd. Je doet je beter voor om indruk te maken of bent juist stiller

Onzekerheid

Je hebt klamme handen en voelt je niet op je gemak tijdens je gesprek. Je twijfelt er aan of je wel serieus wordt genomen en of je wel goede vragen stelt en antwoorden geeft

Mismatch met je klant

De stijl van je klant is zo anders dan jouw stijl. Je verwondert je meer over het gedrag en de toon van de ander, dan dat je echt kunt luisteren naar de klantbehoefte

Geen verkoop

Je doet je uiterste best in je gesprekken om er alles uit te halen en besteed veel tijd en aandacht aan je voorstellen. En toch komt het vaak voor dat de 'deal' niet door gaat

Ik wil graag persoonlijk advies

Het doel van deze 2-daagse verkooptraining is de psychologie van je klant te begrijpen en dat je beter commercieel kunt luisteren. Wanneer je de verkooptraining adviserend verkopen hebt gevolgd, beschik je over de volgende praktische inzichten en vaardigheden:

Leerdoelen Verkooptraining Adviserend verkopen

Je begrijpt de psychologische verkoopprocessen en kunt sneller klantwensen signaleren en je klant inschatten

Je hebt de inzichten die jou in staat stellen verschillende vertrouwensfasen in je commerciële gesprekken te herkennen

Je hebt meer inzicht in gespreks- en beïnvloedingsvaardigheden en kunt daardoor beter adviserend verkopen

Je schakelt moeiteloos tussen verschillende communicatieniveaus en kunt goed doorvragen op relatie en gevoelsniveau

Je staat stevig in je schoenen en kunt je ontspannen. Door je flexibel aan te passen leer je met zelfvertrouwen commercieel onderhandelen

Je bent zelfbewust en straalt professionaliteit uit door soepel en relaxt gesprekken te voeren met je klant

Je houdt het verkoopdoel scherp voor ogen, maar door commercieel te luisteren en te anticiperen kun je het doel op verschillende manieren bereiken

Je hebt een mindset ontwikkeld die jou in staat stelt om je klant eerst goed te begrijpen voordat je met je allerbeste oplossing komt

Je weet je gelijkwaardig op te stellen waardoor jouw klanten je als een volwaardige gesprekspartner zien

Je bent je bewust van je belemmerende overtuigingen waardoor je je onnodig 'klein voelt' of juist 'groot houdt' in je klantgesprekken

Je bent overtuigend zonder te pushen

Je snapt waarom klanten voor jou willen kiezen en maakt bewust gebruik van jouw unieke talenten 
Tijdens de Verkooptraining Adviserend Verkopen krijg je veel persoonlijke tips en feedback op je gedrag en communicatieve vaardigheden. Uiteindelijk ben je goed in staat de werkelijke behoefte, verwachtingen en mogelijke zorg van de klant in kaart te brengen en hier uitstekend op te anticiperen. Hierdoor bouw je aan langdurige samenwerking en haal je het maximale resultaat uit je gesprekken en klantrelaties.

Trainingsprogramma, data en prijs

Het programma van de Verkooptraining Adviserend Verkopen is verdeeld over 2 dagen met een periode van 3 weken er tussen. Tijdens de trainingsbijeenkomsten is er veel persoonlijke aandacht. Op de 2e trainingsbijeenkomst (na 3 weken) worden de eerste ervaringen geëvalueerd. Het voordeel is dat er zowel tijdens de training en in de echte praktijk, veel kan worden geoefend en de inzichten en vaardigheden daardoor beter borgen. De verhouding tussen theorie en praktijk van onze trainingen is 20/80. Uit ervaring weten wij dat door het te ‘doen’, de leerstof sneller en beter kan worden toegepast in de werkelijke situatie. 

Trainingsprogramma

Dag 1

  • Praktische psychologische inzichten voor commerciële gesprekken
  • Hoe overtuig je zonder hard te werken?
  • Essentiële gespreksinzichten en -vaardigheden oefenen
  • Commercieel luisteren en ‘over de deal heenkijken
  • Klantbehoeften en verwachtingen concreet maken
  • Gedurft en gepast adviseren
  • Oefenen met je eigen praktijkcases
  • Praktijkgerichte/praktijkcase  (korte fragmentjes oefenen, klantsituatie, het moment van grip verliezen herkennen/ regie houden)
  • Persoonlijke actiepunten, tips en borging

Dag 2 ( na 3 weken )

  • Korte terugblik op ervaringen, persoonlijke leerdoelen en resultaten na dag 1
  • Invloed hebben en gelijkwaardigheid creëren
  • Omgaan met je eigen beperkende overtuigingen
  • Regie hebben in lastige onderhandelsituaties
  • Klantverwachtingen managen
  • Flexibel omgaan met verschillende gedrasstijlen
  • Oefenen met je eigen praktijkcases
  • Praktijkgerichte/praktijkcase  (korte fragmentjes oefenen, klantsituatie, het moment van grip verliezen herkennen/ regie houden)
  • Persoonlijke actiepunten, tips en borgingsadviezen

Data

Dinsdag 8 en 29 september 2020 

Dinsdag 3 en 24 november 2020

Investering

€ 895,- (excl. BTW)

Inclusief koffie, thee, lunch arrangement

Tijden

09.30u - 17:00u

Lokatie

Regio Amersfoort

Is deze verkooptraining wat voor jou?

Werkwijze Verkooptraining Adviserend Verkopen

Deze open verkooptraining bestaat uit maximaal 6 deelnemers van verschillende organisaties. Maar dit betekent niet dat de leerstof van de Verkooptraining Adviserend Verkopen ‘standaard/generiek’ is. Middels een intake stemmen wij het programma af op jouw specifieke leerdoelen en verwachtingen. Echt maatwerk dus.

Onze werkwijze is als volgt:

Persoonlijke intake

Voordat je met de training start vindt er een persoonlijke intake plaats. Dit gebeurt telefonisch of eventueel schriftelijk, afhankelijk van jouw mogelijkheden en behoefte.

Jouw leerdoelen en verwachtingen worden aangescherpt en je krijgt een korte opdracht zodat je goed voorbereid aan je training begint.

Trainingsdagen

Tijdens deze interactieve training oefen je met maximaal 6 deelnemers met eigen praktijkcases. Je leert nieuwe inzichten, oefent, ontvangt feedback, oefent opnieuw, ontvangt opnieuw feedback. Zo verfijn je je soft skills. Door het kleine deelnemersaantal is er veel persoonlijke aandacht en ruimte voor reflectie. Ook ontvang je het boek ‘Commercieel luisteren’. De training wordt gegeven door Marc van Katwijk.

Follow-up 

Na afloop van de training focus je op maximaal 3 actiepunten die jou verder helpen in je professionele ontwikkeling. Ter ondersteuning zet Remarcable trainingen enkele praktische borgingsinstrumenten in:

  • Telefonisch contact ( na 2 weken ) met de trainer om feedback te krijgen op je acties en ervaringen
  • 5 praktijkgerichte reflectie opdrachten die je wekelijks per mail ontvangt
  • Tot 6 maanden na de training mailcontact over persoonlijke ervaringen en ontwikkelingen
    • Interessante linkjes naar e-learnings
    • Bliksem intervisiemomenten met collega deelnemers
100%

Eigen cases

100%
Aandacht
100%
Maatwerk

Is deze verkooptraining wat voor jou?

Waarom kiezen voor Remarcable Trainingen?

Remarcable Trainingen leunt op meer dan 15 jaar trainingservaring aan professionals van grote organisaties tot kleinere MKB ondernemingen. Niet alleen weten wij heel goed hoe bedrijfsprocessen en -culturen zich verhouden, maar ook waar consultants, accountmanagers en sales representatives binnen dit soort organisaties mee te maken hebben. We kennen de structuren, machtsverhoudingen en de werkdruk die ermee gepaard gaat. Met deze kennis en ervaring kunnen wij salespersoneel precies datgene geven waar ze behoefte aan hebben. En sterker nog, een verkooptraining verzorgen die zich in de praktijk ruimschoots heeft bewezen

7 unieke kenmerken van Remarcable Trainingen

  • Meer dan 15 jaar trainingservaring bij allerlei organisaties. Van Startups tot grote corporate instellingen

  • Kleine groepen van maximaal 6 personen waardoor er veel ruimte is voor persoonlijke situatie

  • De open verkooptraining adviserend verkopen is gericht op de praktijk (20% theorie/80% praktijk)

  • Geen slaapverwekkende Powerpoint presentaties, maar energieke workshops met dynamiek en veel verschillende werkvormen voor elke leerstijl

  • Na afloop ontvang je de persoonlijke ondersteuning die je nodig hebt, dit is inbegrepen bij de training

  • Je ontvangt in de training mijn hardcover boek ‘Commercieel luisteren’ t.w.v. €19,95

  • Onbeperkt toegang tot de online training 'Commercieel luisteren' met community voor inspiratie t.w.v. €147,-

Wat deelnemers zeggen over deze training:

Enerverende training waarin theorie en praktische toepasbaarheid goed op elkaar zijn afgestemd. Concreet en leerzaam, een absolute aanrader!

Eldert Damhof, Young Capital

Geen trucjes maar oprechte interesse en relatie boven transactie. Heel veel nieuwe inzichten, goede oefeningen en feedback. Uitstekend!

Erik Rieken, Managing director KPN

Praktisch en compleet! Prettig te volgen, aanspreekbaar en gegarandeerd meerwaarde voor ieder gesprek met je klant!

Diana Stout, Directeur Administer BV

Enthousiast geworden en wil je inschrijven? 

Wil je op een andere datum starten 

of deze training InCompany inzetten?
Wij denken graag met je mee